Lead Generation

Behöver du öka ditt intag av nya kunder? Har du satsat på annonsering men inte kunnat följa upp eller räkna hem satsningarna fullt ut? Finns leads på din webbsida men de konverterar inte?

Lead Generation

Använd beprövade tekniker för att få nya leads, inte enbart annonsering som fungerar här utan popups,  webinars och whitepapers kan vara exempel på bra strategier.

Webbesökare

Gör dina webbesökare till kunder genom att locka dem till dig och dina produkter steg för steg. Med tydliga budskap och tilltalande call-to-action kan du få dem att lämna sin uppgifter till dig som ett första steg.

Maxa ROI på annonser

Förutom att konvertera så hög andel av dina besökare som möjligt gäller det också att ha koll på hur heta leadsen är (Lead scoring). Du vill göra säljet till de hetaste först för att spara tid och maxa ROI.

Vill du ha fler och bättre leads?

Sales funnel

Använd en sales funnel för att väcka intresse hos ett lead i flera steg, vilket är vanligt i B2B strategier, och följ sedan upp varje steg och se var du kan optimera processen.

Lead scoring

Med lead scoring kan du ha koll på ett leads interaktioner med dig och dina kanaler, så att du kan ta steget och interagera med leads vid exakt rött tillfälle.

Smarta meddelanden

Meddelanden som väcker intresse kan vara baserade på exempelvis FOMO (fear of missing out), tex ”endast 2 kvar”, ”bokades nyss av” osv.