Mautic Marketing Automation
Mautic (mautic.org) är ett open source projekt men det finns också en kommersiell SaaS lösning (mautic.com) som nyligen köpts upp av Acquia. Mautic är mycket flexibelt, lätt att jobba med och innehåller många möjligheter för integration med digitala kanaler och andra system.

Skalbart
Tidigare har man kunna bygga upp sina kundresor och kundupplevelser runt en enstaka webbplats, men i dagens miljö och med de förväntningar på service och kvalitet som kunder har, krävs det minst en kundupplevelse som är multichannel. Mautic gör det enkelt att använda flera digitala kanaler som e-post, SMS och fler och gör det möjligt att koppla in 1, 10 eller 100 webbplatser till samma Mautic-instans.
Lätt att integrera
Eftersom Mautic varit öppet en längre tid finns det gott om integrationer, plugins osv som skapats av utvecklare och entusiaster. Det gör att det oftast är enkelt att integrera med digitala kanaler och andra system som ingår i dina processer. (Se nedan Mautic plugins som finns out of the box.)

Kampanjer, landningssidor och mer
I Mautic kan du skapa e-post och landningssidor baserat på mallar, SMS och popup-notiser, rapporter, segmentera dina kontakter, göra lead scoring, skapa triggers, skapa inbound marketing kampanjer – ja listan är lång.
Behöver du tips och råd angående Mautic?
Hör av dig och få kontakt med en expert hos MYMA.
Mautic i siffror
Hur många användare har Mautic? Hur många personer bidrar till Mautics utveckling?
Våra jobb i Mautic
Anlita en Marketing Automation konsult från MYMA för den här typen av jobb. Något som inte står med i listan? Fråga oss!
Förstudie och roadmap för Mautic implementation
strategi, segmenterinG
Förvaltning och optimering av kampanjer och program
Mautic implementation
Utbildning
Utveckling av kampanjer och program
Integrationer
Mautic migrering
analyser och rapporter
Med erfarenhet från en flera branscher

Retail

Finans

Telecom

Mjukvaru industrin