myma hcl partners

MYMA Business Partner till HCL

Stockholmsbaserade MYMA inleder strategiskt partnerskap som Business Partner till HCL, ett globalt ledande mjukvaruföretag med lösningar för bland annat virtualisering, data, commerce, CMS, digital experience och marknadsföring i produktportföljen.

Partnerskap

Partnerskapet gör MYMA till återförsäljare av dessa produkter och ger möjlighet att erbjuda kundnära tjänster kopplat till dem. Inte minst inom området Customer Experience där Unica, HCL Commerce och HCL Digital Experience återfinns. Samarbetet ger även tillgång till resurser för utbildningar, certifieringar och produkt- och affärsutveckling hos HCL.

”MYMA brinner för att skapa kundupplevelser i världsklass. Och systemen som möjliggör dem. Vi har lång erfarenhet av Unica och andra produkter som tidigare har ingått i IBM’s portfölj. Efter att HCL förvärvade Unica 2019 har man lanserat flera nya funktioner som ytterligare förstärker möjligheterna att skapa fantastiska kundupplevelser i omnikanal-kampanjer för våra kunder.

HCL ligger också i framkant när det gäller teknologi och virtualisering och Unica är numera cloud native, dvs kan köras i princip vilken miljö som helst, Google Cloud, AWS eller lokalt på den egna servern. Det skapar en hel del möjligheter när man ska implementera Marketing Automation i sin martech-stack.

Det ska bli mycket spännande att tillsammans med HCL skapa innovativa lösningar, hitta nya samarbeten och bryta mark inom martech och customer experience.” berättar Daniel Jovius, CEO på MYMA.

Om Unica Marketing Platform

Unica Marketing Platform är ett mycket kompetent enterprisesystem för Marketing Automation som erbjuder skalbar kundbearbetning med kraftfulla segmenteringsfunktioner, optimering av erbjudanden i alla kanaler och enkel design av kundresor i verktyget. Unica är enkelt att integrera med andra system, kan kommunicera med kanaler i realtid och skapa träffsäkra outbound- och inbound marketing kampanjer.

Om MYMA

MYMA är en snabbt växande leverantör av marknadsföring, teknik och management-tjänster inom Marketing Automation och CRM. Med bas i Sverige och verksamhet i norden, bygger MYMA långsiktiga relationer med kunder och adderar värde i alla steg end-to-end. MYMA’s omfattande erfarenhet av att skapa fina kundupplevelser och av systemen som möjliggör dem, sträcker sig ända tillbaka till 2011. Bolaget är aktivt inom CRM, marknad och MarTech-området, (Marketing Technology) och jobbar även gärna med datahantering och analys.

#

No responses yet

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *