Unica Campaign Marketing Automation

Nya Unica introducerar en rad innovativa och kraftfulla moduler för digital marknadsföring med högsta precision. Det här gör det ännu lättare och roligare för dig att skapa datadrivna omnikanal kundresor i världsklass med Unica.

Unica har utvecklats 

Unica har sedan länge varit en populär lösning för CRM och Marketing Automation särskilt inom datarika branscher som tex finans och telekom. När HCL köpte Unica och flera andra produkter av IBM 2019 gjorde de även en rejäl satsning på Unica. De har utvecklat en rad efterlängtade och kompletterande moduler i plattformen, baserat på kunders feedback och önskemål, som nu placerar Unica ännu högre upp på önskelistan.

Unica Campaign

Unica Campaign är ett avancerat Marketing Automation-system som erbjuder skalbar kundbearbetning med kraftfulla segmenteringsfunktioner för outbound, multi-channel, multi-wave kampanjexekvering och tracking.

Dra nytta av ett kraftfull, flexibelt och lättanvänt gränssnitt för flowcharts och hantera målgruppsurval, filtereringar, segmentering, kontrollgrupper och tilldelning av personaliserade erbjudanden på ett smidigt sätt.

Centralisera och standardisera hanteringen av erbjudanden och riktat content, för att på ett flexibelt sätt kunna personalisera effektivt i stor skala.

UNICA OPTIMIZE

Överlägsen kampanjoptimeringslösning som väljer den optimala kontaktstrategin för varje kund eller prospekt över tid, erbjudande, kanal och multipla kampanjer.

UNICA INTERACT

Sofistikerad realtids interaktionsmotor som personaliserar kundupplevelser och bestämmer next-best-action för kundkontakt, över en rad kanaler som webbplatser, call centers, CRM-system, bankomater med mera.

UNICA JOURNEY

Målbaserad orkestrering för att visualisera, skapa, exekvera och mäta personaliserade omnichannel kundupplevelser,

UNICA LINK

Snabb och flexibel integrationsplattform. Öppen, lätt att använda, det krävs knappt kod, peka-klicka integrations-ramverk för att koppla ihop alla dina tredjepartsprodukter, egna källor, martech-lösningar med Unica.

UNICA PLAN

Omfattande lösning för din resurshantering inom marknad som ger en gemensam miljö för planering, genomförande och hantering av dina marknadsföringsinitiativ från start till slut.

UNICA DELIVER

Pålitlig och skalbar meddelandehantering. Sömlöst integrerad digital meddelandelösning, som ger personaliserad kommunikation i rätt kanal vid rätt tillfälle.

Funderar du på Unica eller har du några frågor?
Hör av dig och få kontakt med en expert hos MYMA. 

Unica Campaign i siffror

Är det värt att implementera Unica Campaign för Marketing Automation? Ja absolut. Det här är vad företag som använder Unica Campaign sett i genomsnitt enligt HCL.

Öka kampanj ROI (upp till)
1
Minska CAC (upp till)
0
Ökad response rate (upp till)
0

Våra jobb i Unica

När du väljer MYMA får du en leverantör som vill ha en lång och aktiv relation med dig. Vi hjälper dig med högt och lågt och du kan alltid ringa oss på MYMA i första hand.

Förstudie och roadmap UNICA implementation

strategi, segmenterinG

Förvaltning och optimering av kampanjer och program

UNICA implementation

Utbildning

TAM/KAM

Utveckling av kampanjer och program

Integrationer

UNICA UPPGRADERING

UNICA migrering

analyser och rapporter

SVENSKTALANDE SUPPORT

Unica partner

MYMA är Business Partner till HCL

Kundomdömen

Så här tycker befintliga användare av nya Unica 

This by far is the most exciting and significant release of Unica products we’ve seen over the last 10 years. With V12.1, HCL has re-imagined the product line and expanded much-needed capabilities such as Unica Journey, Unica Deliver, and Unica Link, clearly taking into account customer feedback, said Benoît Stephenson-Barriere, President & CEO of Cleargoals.

Benoît Stephenson-Barriere

Cleargoals

Allant Group’s MarTech Integration & Enablement Team has long relied upon the Unica platform to enable complex solutions that are easily managed, automated, and executed by marketers—without requiring the need for IT resources. In addition to expanding their own product APIs, HCL continues to grow Unica’s product capabilities for integration by embracing open-source platforms, as well as cloud-hosted databases and marketing solutions. Delivering on this vision will enable our clients to consolidate data and events generated by today’s channel-specific marketing solutions and data platforms. Allant is tremendously excited about HCL’s product roadmap and the additional value it will bring to our mutual customers, said Scott Bell, Principal, MarTech Integration & Enablement, Allant Group.

SCOTT BELL

Allant Group

The investment HCL Software has made in the Unica platform is impressive. In the V12.0 release earlier this year, they delivered big leaps in functionality, Open Source supported platform, cloud native readiness, and open API support. With this V12.1 release, the Unica Marketing solution becomes a platform that includes Campaign, Interact, Plan, and Optimize and three new offerings in one package with a simplified pricing model. HCL is investing in a proven marketing platform and we expect accelerated cloud release cycles to bring future functionality to market even faster, said Gerry Murray, Research Director, Marketing and Sales Technology, IDC.

GERRY MURRAY

IDC

With Unica v12.1, HCL is taking great strides to close the gaps with their enterprise competition, and in many areas improving the long term and existing strengths of the Unica platform as a whole. With Unica Deliver and Unica Journey, they are deploying the functionality that marketers expect to be embedded within the marketing automation platform. We’re also excited about the simplified pricing model, which we hope will make it easier for our clients and partners to leverage a wider suite of capabilities with a reduced commercial and procurement impact, said Andrew Addison, Founder & CEO of Purple Square.

ANDREW ADDISON

Purple Square